: بررسیﺗﺄﺛﻴﺮ روش ارزشیابی آموزشی مستمر بر انگیزش،پیشرفت تحصیلی واعتماد به نفس دانش آموزان درس زبان سوم راهنمایی سال تحصیلی ۹۳- ۹۲منطقه نوق

دانلود پروپوزال آماده: بررسیﺗﺄﺛﻴﺮ روش ارزشیابی آموزشی مستمر بر انگیزش،پیشرفت تحصیلی واعتماد به نفس دانش آموزان درس زبان سوم راهنمایی سال تحصیلی ۹۳- ۹۲منطقه نوق

 نمونه پروپوزال پر شده و تصویب شده و تمامی قسمت ها تکمیل شده به صورت آماده قیمت در حد رایگان  زبان وادبيات گرايش  تحقیقات آموزشی

قسمت هایی از پروپوزال:

۱- بیان مسأله:

بررسی تاثیر ارزشیابی مستمر بر پیشرفت،انگیزش تحصیلی و اعتماد به نفس دانش آموزان دوره راهنمایی ، امروزه نیازمند سیستم هایی از سنجش و ارزیابی هستیم که به هر دانشی آموزبه دیده ی حرمت نگاه کند.موهبت های طبیعی و انسانی او را بسیار بیشتر از آزمونهای سنتی نشان دهد( حصاربانی، ۱۳۸۵).

و تعریف ارزشیابی:روندی منظم است برای تعیین مجموعه ای از فعالیت ها برای دستیابی به اهداف تعیین شده ارزشیابی بردو جنبه از فرایند آموزش تاکید دارد.

۱-ارزشیابی ناظر بر پیشرفت تحصیلی است.

۲- ارزشیابی متوجه نحوه طراحی و اجرای برنامه آموزشی است (سرکارآرانی، ۱۳۸۷).

ارزشیابی پیشرفت تحصیلی : عبارت است از فرایندی منظم برای تعیین و تشخیص میزان پیشرفت یادگیرندگان در رسیدن به هدف های آموزشی (گرون لاند[۱]، ۱۹۷۱).

منظور از اثر بخشی آموزشی : بررسی میزان موثر بودن اقدامات انجام شده برای دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده ( یادگیری در حیطه شناختی ، عاطفی ، روانی حرکتی ،دانش ، نگرش ، عملکرد)( بازرگان، ۱۳۷۴).

پس آن نوع سنجش که بتواند تصویری واضح و سه بعدی از رشدمهارت ها، تواناییها ودانش و نگرش دانش آموز بدهد قابل دفاع می باشد ،به طور کلی هر فعالیت آموزشی به آزمون و ارزشیابی از جریان تدریس با هر فن و الگو و روشی که اجرا شده باشد یک اصل و امر مهمی است . یکی از هدف های اصلی ارزیابی ،تشخیص میزان یادگیری فراگیر از هدفهای رفتاری مورد نظر است ،به عبارتی تشخیص علل و عواملی که منجر به یادگیری یا عدم یادگیری شده اند که ارزشیابی خود انواع مختلفی دارد و بهترین روش برای پاسخگویی به این امر ارزشیابی مستمر است و از نوع تراکمی است و این ارزشیابی فقط مخصوص پایان ترم نیست بلکه بعد از پایان هر درس هم اجرا شود همسو با ا هداف ارزشیابی تراکمی می باشد و از انجا که پدیده ارزشیابی مستمر در سالهای اخیر در نظام تعلیم و تربیت جایگاه خودش را پیدا کرده است،لازم است اثرات این امر بر ارزشیابی مستمر دانش آموزان مورد بررسی قرار گیرد.نظام های آموزشی از دیر باز به ساز و کار های متنوعی برای ارزشیابی فرآیندهای یاددهی و یادگیری متوسل می شوند تا در راستای بهره گیری از این سازو کارها،چگونگی و میزان تحقق یا عدم تحقق اهداف آموزشی را معین کنند (سیف،۱۳۸۷).

با این حال ،با گذشت زمان و وقوع تغییرات فرهنگی،اجتماعی و فن آوری ، روشها و راهبردهای ارزشیابی دچار قبض و بسط شده اند. تا زمینه قضاوت های عینی و دقیق در خصوص اهداف آموزشی مهیا گردد بر همین اساس در چند سال اخیر،موضوع ارزشیابی مستمر به عنوان دغدغه های اصلی دست اندرکاران امور آموزشی و پرورشی جامعه درآمده است.ارزشیابی مستمرهنگامی اجرا می شود که معلم سر گرم فعالیت اموزشی است و یادگیری دانش آموزان در حال تکوین یا شکل گیری است. هدف عمده ی ارزشیابی ،کمک به اصلاح مشکلات یادگیری و رفع نواقص آموزشی،ایجاد انگیزش تحصیلی است.چنانچه بخش مهمی از فعالیت های آموزشی معلم به ساختن آزمونهای مستمر اختصاص یابد،فرایند آموزش تسهیل می شود و شرایط را برای تصمیم گیری در موردبازده آموزشی آسان می سازد. به لحاظ نقش اساسی که آزمونهای مستمر در تعیین نفاط قوت وضعف ،فراهم آوردن انگیزه، و پیشرفت مطلوب دانش آموزان دارند (بلوم[۲]، ۱۹۸۷).

و همچنین ارزشیابی فعالیت اساسی آموزش و پرورش است و جریان یاددهی -یادگیری در این میان جایگاه ویژه ای دارد . ارزشیابی آموزشی ابزاری برای سنجش و اندازه گیری تغییرات رفتاری جامعه در دانش و بینش فراگیران است.به عبارت دیگر ارزشیابی آموزشی را از نظر کلی می توان بخش کمی و کیفی رشد یا تغییری دانست که بر اثر آموزش در یادگیرنده به وجود آمده است و منظور از آن کسب اطمینان و ایجاد انگیزه لازم برای اجراءیا ادامه برنامه آموزشی است. به بیان ساده تر مقصود ارزشیابی آن است که دریابیم ابتدا کجا بوده ایم،مطلوب ما چیست و در این راه تا کجا پیش رفته ایم.بنابراین فرایند ارزشیابی تنها داوری ساده نیست ،بلکه اهمیت آن بیشتر از لحاظ آموزش است که به یادگیرندگان کمک کند تا بدانند به هدفهای خود رسیده اند یا نه ،نتیجه آن است که در هر مورد باید هدفها کامل مشخص شود تا میزان پیشرفت در جهت نیل به همین هدفها تعیین گردد،و بتوان دلیل پیشرفت با عدم پیشرفت برنامه را درک کرد و اقدامات اصلاحی لازم را انجام داد(هومن، ۱۳۷۵).

 

 

……………………………

 

۲- اهمیت و ضرورت تحقیق:

 

 

……………………………

 

۳- پیشینه تحقیق:

 

 

……………………………

 

۴- اهداف تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۵- فرضيه ‏هاي تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۶- مدل تحقیق

…………………………

……………………………..

۷- سوالات تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۸- تعريف واژه‏ها و اصطلاحات فني و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی):

…………………………………….

…………………………………..

۹- بیان جنبه نوآوری تحقیق:

………………………….

…………………………….

۱۰- روش شناسی تحقیق:

الف: شرح كامل روش تحقیق بر حسب هدف، نوع داده ها و نحوه اجراء (شامل مواد، تجهيزات و استانداردهاي مورد استفاده در قالب مراحل اجرايي تحقيق به تفكيك):

………………………….

…………………………….

ب- متغيرهاي مورد بررسي در قالب یک مدل مفهومی و شرح چگونگی بررسی و اندازه گیری متغیرها:

…………………………………….

…………………………………..

ج – شرح کامل روش (ميداني، كتابخانه‏اي) و ابزار (مشاهده و آزمون، پرسشنامه، مصاحبه، فيش‏برداري و غيره) گردآوري داده‏ها :

…………………………………….

…………………………………..

د – جامعه آماري، روش نمونه‏گيري و حجم نمونه (در صورت وجود و امکان):

…………………………………….

…………………………………..

ر- روش نمونه گیری و حجم نمونه:

…………………………………….

…………………………………..

ز- ابزار تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

هـ – روش‌ها و ابزار تجزيه و تحليل داده‏ها:

…………………………………….

…………………………………..

منابع :

…………………………………….

…………………………………..

https://lszapi.com/: https://lszapi.com

دانلود نمونه پروپوزال تکمیل شده، پروژه پر شده، طرح پیشنهادیه آماده

 

[۱] Groun land

[۲] Bloom

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

3 × چهار =

0