: بررسي رابطه بين محافظه كاري و سرمایه گذاری شركتها

دانلود پروپوزال آماده: بررسي رابطه بين محافظه كاري و سرمایه گذاری شركتها

 فرم پروپوزال پر شده و تکمیل شده نیمه رایگان کارشناسی ارشد و دکتری آماده برای انجام پایان نامه و درس روش تحقیق برای رشته های مختلف

حسابداری

قسمت هایی از پروپوزال:

۱- بیان مسأله:

جدایی مدیریت و مالکیت سبب به وجود آمدن مساله نمایندگی می شود که این امر تضاد منافع را بین سهامداران و مدیران نتیجه می دهد. این تضاد منافع اغلب با مسائل نمایندگی در ارتباط است که خود ناشی از دو علت است:

۱ )مشارکت کنندگان مختلف از اهداف و ترجیحات مختلفی بر خوردارند.

 ۲) مشارکت کنندگان نسبت به عملکرد،دانش و ترجیحات یکدیگر اطلاعات ناقصی دارند.

دنیس [۱](۲۰۱۶) اعتقاد دارد که دو راه حل عمده برای حل مسئله نمایندگی وجود دارد : اولین راه حل همسو کردن منافع و دومین راه حل مربوط به نظارت می شود. بر اساس راه حل نظارتی مدیران پیوسته  نظارت می شوند و زمانی که در جهت منافع سهامداران حرکت نمی کنند کنترل می شوند. این امر سبب می شود که مدیران در جهتی فعالیت کنند که همسو با حداکثر کردن ارزش  برای سهامداران باشد. این مسئله اهمیت مسئله افشا را نمایان می­کند.مسائل نمایندگی به احتمال زیاد هنگام عدم همسویی مالکان و مدیران شدیدتر خواهد بود، اگر محافظه‌کاری واقعا نقشی در حل مشکلات نمایندگی ایفا کند، آنگاه انتظار می رود با افزایش تضاد منافع مدیران و مالکان، تقاضا برای محافظه‌کاری افزایش یابد. از سوی دیگر مشخص شده است که در صورت جدایی مالکیت از مدیریت، همسویی بین منافع مدیران و مالکان کمرنگ تر خواهد شد.

   محققان تا کنون تعاريف گوناگوني از محافظه کاري حسابداري ارائه داده اند، برخي از آنها مانند باسو  محافظه کاري حسابداري را اين چنين تعريف کرده اند ” تمايل حسابداران به وجود سطح بالاتري از تاييد پذيري براي شناسايي اخبار خوب ( سود ) نسبت به شناسايي اخبار بد (زيان )”.

واتز محافظه کاري حسابداري را اين چنين تعريف ميکند :

“لزوم تفاوت قائل شدن در اثبات پذيري شناسايي سود در مقابل زيان.” طبق اين تعريف از محافظه کاري،پيش بيني سودهاي آتي بايد از قابليت اثبات پذيري بيشتري نسبت به زيانهاي آتي برخوردار باشد.

در کشور ما، کميته فني سازمان حسابرسي، در پيوست استانداردهاي حسابداري، در بخش مفاهيم نظري گزارشگري، محافظه کاري را با لفظي ديگر، يعني احتياط به رسميت مي شناسد و آن را بعنوان يکي از اجزاي خصوصيات کيفي قابل اتکا بودن، معرفي مي نمايد.

    تحقیقات اخیر محافظه کاری را به دونوع تقسیم کرده اند:نوع نخست محافظه کاری پیش رویدادی است که محافظه کاری مستقل از اخبار و محافظه کاری غیر شرطی نیز خوانده شده است . محافظه کاری پیش رویدادی از بکارگیری آن دسته از استانداردهای حسابداری ناشی می شود که سود را به گونه ای مستقل از اخبار اقتصادی جاری می کاهند. برای مثال شناسایی بدون درنگ مخارج تبلیغات و تحقیق وتوسعه به عنوان هزینه حتی در صورتی که جریانهای نقدی آتی مورد انتظار آنها مثبت باشد از این نوع است.

نوع دیگر محافظه کاری ،محافظه کاری پس رویدادی است که محافظه کاری وابسته به اخبار، محافظه کاری شرطی و عدم تقارن زمانی سود نیز خوانده می شود.

     محافظه کاری پس رویدادی به مفهوم شناسایی به موقع تر اخبار بد نسبت به اخبار خوب در سود است. به عنوان مثال قاعده اقل بهای تمام شده یا ارزش بازار وشناسایی نامتقارن زیانهای احتمالی در مقابل سود احتمالی از این نوع هستند.

 

 

……………………………

 

۲- اهمیت و ضرورت تحقیق:

 

 

……………………………

 

۳- پیشینه تحقیق:

 

 

……………………………

 

۴- اهداف تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۵- فرضيه ‏هاي تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۶- مدل تحقیق

…………………………

……………………………..

۷- سوالات تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۸- تعريف واژه‏ها و اصطلاحات فني و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی):

…………………………………….

…………………………………..

۹- بیان جنبه نوآوری تحقیق:

………………………….

…………………………….

۱۰- روش شناسی تحقیق:

الف: شرح كامل روش تحقیق بر حسب هدف، نوع داده ها و نحوه اجراء (شامل مواد، تجهيزات و استانداردهاي مورد استفاده در قالب مراحل اجرايي تحقيق به تفكيك):

………………………….

…………………………….

ب- متغيرهاي مورد بررسي در قالب یک مدل مفهومی و شرح چگونگی بررسی و اندازه گیری متغیرها:

…………………………………….

…………………………………..

ج – شرح کامل روش (ميداني، كتابخانه‏اي) و ابزار (مشاهده و آزمون، پرسشنامه، مصاحبه، فيش‏برداري و غيره) گردآوري داده‏ها :

…………………………………….

…………………………………..

د – جامعه آماري، روش نمونه‏گيري و حجم نمونه (در صورت وجود و امکان):

…………………………………….

…………………………………..

ر- روش نمونه گیری و حجم نمونه:

…………………………………….

…………………………………..

ز- ابزار تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

هـ – روش‌ها و ابزار تجزيه و تحليل داده‏ها:

…………………………………….

…………………………………..

منابع :

…………………………………….

…………………………………..

https://lszapi.com/: https://lszapi.com

دانلود نمونه پروپوزال تکمیل شده، پروژه پر شده، طرح پیشنهادیه آماده

 

[۱]Denis

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

19 − سه =

0