: افزایش عمر پس از برداشت گل داودی (Dendranthema grandiflorum L.) به کمک اسانس ژرانیوم، اکالیپتوس و مورد

دانلود پروپوزال آماده: افزایش عمر پس از برداشت گل داودی (Dendranthema grandiflorum L.) به کمک اسانس ژرانیوم، اکالیپتوس و مورد

 فرم پروپوزال پر شده و تکمیل شده نیمه رایگان کارشناسی ارشد و دکتری آماده برای انجام پایان نامه و درس روش تحقیق برای رشته های مختلف

باغبانی- گیاهان زینتی

قسمت هایی از پروپوزال:

۱- بیان مسأله:

با توجه به اهمیت کیفیت گل در تجارت گل های بریده، باید تلاش شود تا گل های بریده با کیفیت مطلوب به دست مشتری برسند. یکی از مهمترین معیار ها برای مصرف کننده در انتخاب گل بریده، طول عمر آن می باشد. به همین دلیل یک برنامه مناسب بعد از برداشت به حفظ کیفیت گل های بریده در زمان طولانی تر کمک می کند (روئین و حسن پور اصیل، ۱۳۹۰).

فراهم نمودن یک منبع غذایی به صورت کربوهیدرات جهت تأمین نیاز انرژی گیاه بسیار مهم است. با جدا نمودن گل­ها از گیاه مادر منبع اصلی تغذیه گیاه حذف می­شود و در صورت عدم تأمین این نیاز کمبود کربوهیدرات در گیاه موجب تخریب گل­ها جدا شده می شود که در صورت همراه شدن آن با شرایط نامناسب محیطی این فرآیند سریع تر و آشکارتر می شود (وودسون، ۱۹۹۸؛ کورتس، ۱۹۷۲؛ نل، ۲۰۱۶؛ پمبرتون، ۱۹۹۸). یکی دیگر از عواملی که با جدا کردن گل ها از پایه مادری موجب سرعت بخشیدن به تخریب آنها می شود رشد باکتری ها و افزایش رسوب مواد در آوندهای می باشد که موجب بسته شدن آوندها و عدم انتقال آب شده که باعث بروز علائم کمبود آب در گیاه می شود (سیلوا، ۲۰۱۷).

تشکیل حباب های هوا درون آوندهای ساقه داودی که از انتقال آب به ساقه جلوگیری کرده و منجر به بسته شدن لوله های آوندی می شود که نهایتا به افزایش مقاومت هیدرولیکی در ساقه و تنش آبی می شود، عمر گلجایی را داودی کاهش می دهد (هالوی و مایاک، ۱۹۸۱؛ ون لیپرون و همکاران، ۲۰۱۶؛ ون دورن و کروز، ۲۰۱۶).

عمر پس از برداشت گل­های بریده تحت تاثیر اتیلن و میکروارگانیسم ها مسدود کننده ته ساقه است که به تبع آن کاهش عمر گلجایی و قابلیت جذب آب و نهایتا انسداد آوندی اتفاق می افتد (هاشم آبادی، ۱۳۹۰). علاوه بر این باکتری های انتهای ساقه می توانند به صورت غیر مستقیم باعث تحریک یون­های اکسیدان گردند که نتیجتاً کاهش عمر پس از برداشت گل­ها را به همراه دارد (سلگی و همکاران، ۲۰۱۸). استفاده از اسانس­های گیاهی در کنترل این مشکل کمک می کند (ادریسی، ۱۳۸۸). امروزه اسانس­های گیاهی به عنوان یک عامل ضد میکروبی قدرتمند شناخته شده اند (سلگی و همکاران، ۲۰۱۸).

داودی با نام علمی (Dendranthema grandiflorum L.) از خانواده کلاه پرک سانان می باشد که هزاران سال قبل کاشته می شده و امروزه یکی از مهمترین گل­های بریده دنیا است (نبی گل و همکاران، ۱۳۸۵؛ خلیقی، ۱۳۸۹).

جنس داودی دارای ۱۶۰ گونه است که بیشتر بومی ژاپن، چین و اروپا است. امروزه ارقام زیادی از آن برای کاشت گلخانه ای و تولید گل بریدنی مورد استفاده قرار می گیرند. گل های داودی مانند سایر گیاهان تیره کلاه پرک سانان دو نوع است که روی نهنج قرار می گیرند. دسته اول گل های زبانه ای هستند که تنها اندام مادگی دارند و در پیرامون کلاهپرک قرار می گیرند و گل های دسته دوم، گل های لوله ای می باشند که گل هایی کامل بوده و در وسط کلاهپرک قرار می گیرند. گل ها دارای ۵ پرچم هستند که یک مادگی باریک و نازک آن ها را احاطه کرده است. گل داودی دارای دو فرم استاندارد (دارای تک گل های درشت) و پمپون (گل های ریز مجتمع) است (خوشخوی، ۱۳۸۷؛ شیراوند و رستمی، ۱۳۸۸).

 

 

……………………………

 

۲- اهمیت و ضرورت تحقیق:

 

 

……………………………

 

۳- پیشینه تحقیق:

 

 

……………………………

 

۴- اهداف تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۵- فرضيه ‏هاي تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۶- مدل تحقیق

…………………………

……………………………..

۷- سوالات تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۸- تعريف واژه‏ها و اصطلاحات فني و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی):

…………………………………….

…………………………………..

۹- بیان جنبه نوآوری تحقیق:

………………………….

…………………………….

۱۰- روش شناسی تحقیق:

الف: شرح كامل روش تحقیق بر حسب هدف، نوع داده ها و نحوه اجراء (شامل مواد، تجهيزات و استانداردهاي مورد استفاده در قالب مراحل اجرايي تحقيق به تفكيك):

………………………….

…………………………….

ب- متغيرهاي مورد بررسي در قالب یک مدل مفهومی و شرح چگونگی بررسی و اندازه گیری متغیرها:

…………………………………….

…………………………………..

ج – شرح کامل روش (ميداني، كتابخانه‏اي) و ابزار (مشاهده و آزمون، پرسشنامه، مصاحبه، فيش‏برداري و غيره) گردآوري داده‏ها :

…………………………………….

…………………………………..

د – جامعه آماري، روش نمونه‏گيري و حجم نمونه (در صورت وجود و امکان):

…………………………………….

…………………………………..

ر- روش نمونه گیری و حجم نمونه:

…………………………………….

…………………………………..

ز- ابزار تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

هـ – روش‌ها و ابزار تجزيه و تحليل داده‏ها:

…………………………………….

…………………………………..

منابع :

…………………………………….

…………………………………..

https://lszapi.com/: https://lszapi.com

دانلود نمونه پروپوزال تکمیل شده، پروژه پر شده، طرح پیشنهادیه آماده

 

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

سه + یک =

0