اشتباه کارکنان و فساد و تخلفات اداری

متغیرها: اشتباه کارکنان و فساد و تخلفات اداری

توضیحات: ۲۳ صفحه فارسی (word) با منابع کامل

تحقیق آماده با رفرنس دهی کامل فارسی و انگلیسی و پانویس ها مناسب برای پروپوزال و پایان نامه

خلاصه ای از کار:

اشتباهات کارکنان

يكــــي از عناصر عمده در مديريت، برنامه ريزي است. برنامه ريزي شالوده عناصر مديريتي و فرايندي است كه سازمانها در قالب آن همه فعاليتها و كوشش هاي خود را درمورد اهداف موردنظر، راه رسيدن به آن و چگونگي طي مسير را در يكديگر تركيب وادغام كرده و هدف از اجراي آن دستيابي به نتايج سازماني است. پس مديريت براي كليه منابع تحت اختيار خود بايستي برنامه ريزي مناسبي داشته باشد. يكي از اين منابع كه منبع راهبردي براي سازمانهــــا محسوب مي شود، منابع انساني است كه جزء مهم و قرين به مباحث برنامه ريزي راهبردي است، عواملي موجب نگرش جديد در برنامه ريزي راهبردي منابع انساني شده اند ولي هنوز به علت برخي مسائل ومحدوديتها اين نوع برنامه ريزي در سازمانها به صورت جامع وكامل و مناسب به كار گرفته نشده است.

………………

– اهمیت توجه به اشتباهات نیروی انسانی

از آنجا كه امروزه منابع انساني با ارزشترين عامل توليد و مهمترين سرمايه هر سازمان و منبع اصلي زاينده مزيت رقابتي و ايجاد كننده قابليت هاي اساسي هر سازمان است، يكي از عمده ترين برنامه‌ريزي هاي سازماني، برنامه‌ريزي برای افزایش دانش و آگاهی کارکنان نسبت به کار و در نتیجه کاهش اشتباهات آنان می باشد. عامل مهم براي وجود برنامه‌ريزي منابع انساني، برنامه‌ريزي جهت نيل به نيازهاي مهارتي، آموزشي و درنهايت بهسازي منابع انساني است. موثرترين راه دستيابي به مزيت رقابتي در شرايط فعلي كارآمدتر كردن كاركنان سازمانها از طريق بهبود و بهسازي آنان است و آنچه كه در راستاي توسعه منابع انساني اهميت دارد اين است كه بهبود منابع انساني تنها با آموزشهاي فني و تخصصي حاصل نمي شود بلكه بايد ازطرق متعدد به توسعه كاركنان پرداخت و اين مهم جزء با اعمال مديريت استراتژيك درقلمرو مديريت منابع انساني امكان پذير نخواهدبود.

…………………

– اشتباهات مالی کارکنان

در رابطه با این اشکالات، موضوع عمده یا جزئی بودن آنها را باید کنار گذاشت. صورت‌های مالی نهایی که توسط امور مالی یک شرکت تهیه می‌شود، باید عاری از هرگونه اشتباه، اعم از عمده، جزئی، ظاهری یا از نظر استانداردهای حسابداری باشد. صورت‌های مالی نهایی منعکس‌کننده عملکرد مدیریت یک شرکت طی یک سال یا دوره مالی و در واقع ویترین آن شرکت است.

……………

– تخلفات اداری

برخی تخلف اداری و فساد اداری را با هم یکی می دانند و به جای یکدیگر به کار می برند در حالی که این دو مفهوم متفاوتند.

– فساد اداری: حالتی است در نظام اداری که اکثر تخلفات مکرر و مستمر کارکنان بوجود می آید و آن را از کارایی مطلوب و اثر بخش مورد انتظار باز می دارد، بنابراین تخلفات اداری باعث فساد اداری میشوند و در واقع تخلفات اداری علت و فساد اداری معلول است (زاهدی و همکاران، ۱۳۸۸).
…………….

– علل تخلفات اداری
– ریشه های فرهنگی واجتماعی
مهمترین عامل ریشه ها ی فرهنگی و عقیدتی است . فرهنگ عمومی جامعه ، ارزش ها و هنجارهای حاکم بر افراد واجتماع و عقاید و باورهای مردم نقش محوری در این زمینه دارند. مادی گرائی ، فرد گراءی ، روحیه مصرف گرائی . مهمتر از همه ضعف در ایمان به و آخرت از جمله آنان است.
– ریشه های اقتصادی
…………….

– انواع تخلفات اداری
الف) تخلف مالی که میتواند شامل موارد ذیل گردد:
۱) اختلاس
۲) عدم رعایت انظباطات اقتصادی و مالی
۳)تبانی در انجام معاملات و …
ب) تخلف اداری
۱) ترک خدمت در ساعت موظف اداری
۲)تاخیر در ورود و خروج غیر مجاز
۳) ایجاد نا رضایتی در ارباب رجوع
۴) گم کردن پرونده ها و اسناد دولتی رسمی

………………………

– آثار ناشي از فساد و تخلفات اداري

مهمترين آثار ناشي از تخلفات اداري را شايد بتوان به شرح زير برشمرد :

۱- آثار فردي :

از اثرات مستقيمي كه ممكن است انجام تخلف بر روي فرد داشته باشد مي توان به :

الف ) عذاب وجدان ب) آسيب پذيري رواني و عاطفي ج ) تزلزل در تفكر ، شخصيت و عملكرد اشاره نمود.

………………..

-سازوكارهای‌ مدیریتی‌ موثر در تخلفات‌ كاركنان‌

۱ عدم ساده‌انگاری‌ مشكلات‌ كاركنان:

مدیریت صحیح اینگونه است‌ كه‌ از نقاط‌ برجسته‌ و توانمندیهای‌ كاركنان‌ استفاده‌ و كیفیتهای‌ مطلوب‌ كاركنان، به‌شكل‌ منطقی‌ در اختیار اهداف‌ سازمان‌ قرار داده‌ می‌شود. ولی‌ زمانی‌ كه‌ در كنار كیفیتهای‌ مطلوب، كاركنان‌ دچار مشكل‌ می‌گردند، مدیریت‌ صحیحی‌ براین‌ مشكلات‌ اعمال‌ نمی‌شود. كاركنان‌ دارای‌ مشكلات‌ شخصی، سازمانی‌ و خانوادگی‌ متعددی‌ هستند و عدم‌ توجه‌ به‌ آنها می‌تواند بذر تخلفات‌ را در سازمان‌ بكارد.

……………………

– پیشگیری از تخلفات

چگونه مي توان سلامت اداري دستگاه را تضمين كرد و اصولا تخلف چه زماني شكل مي گيرد . عدم آشنايي كاركنان، تفاوت سطح حقوق و دستمزد، عدم آشنايي با مقررات، رسوم غلطي كه بصورت عرف درآمد ه است، نداشتن سيستم و عدم گرايش به سيستم، نداشتن تخصص لازم، شاغل گرايي، فضاي نامناسب در سازمانها، شبكه هاي گسترده ارتباطي غير رسمي، ايجاد        شغلهاي كاذب، دگرگونيهاي سريع اجتماعي، عدم اطلاع رساني به موقع، همه و همه مي توانند منابع تخلف باشند.

………………..

منابع

ارشدی، م و زمان زاده، ر. ۱۳۸۹٫ تخلفات اداری و عوامل موثر بر آن. پژوهشنامه مدیریت نو. دوره سوم، شماره ۲، صص ۳۴-۴۴٫

ابیلی، خدایار . «سیستم های توسعه منابع انسانی». مجموعه مفالت اولین کنفرانس توسعه منابع انسانی، آبان ۱۳۸۲٫

پورولی، ب. ۱۳۸۷٫ بررسی عوامل موثر بر جلوگیری از تخلفات کارکنان شاغل در نظام اداری، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی.

………………..

……………….

 

انجام پایان نامه مدیریت، دانلود پروپوزال آماده مدیریت بازرگانی، دولتی، بحران، دانلود پروپوزال تکمیل شده مدیریت جهانگردی، انجام پروپوزال مدیریت، پرسشنامه تکمیل شده، مقاله با ترجمه آماده، ترجمه آماده مقاله، انجام مقاله آی اس آی، نوشتن پایان نامه مدیریت، مشاوره پایان نامه مدیریت، فصل دوم پایان نامه، پروپوزال و پایان نامه آماده روانشناسی، انجام پایان نامه دکتری، انجام پروپوزال ارشد، انجام پروپوزال دکتری، انجام پایان نامه ارشد

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

4 × 5 =

0