اثرسرمایه انسانی بر رشد اقتصادی استان های کشور با تاکید بر سطوح مختلف آموزشی

دانلود پروپوزال آماده: اثرسرمایه انسانی بر رشد اقتصادی استان های کشور با تاکید بر سطوح مختلف آموزشی

دانلود پروپوزال آماده اقتصاد و پروپوزال تکمیل شده با رفرنس دهی کامل فارسی و انگلیسی و پانویس ها، برگرفته از مقاله های فارسی و ترجمه تخصصی متون مقاله انگلیسی با ترجمه آماده کتاب های خارجی و کتاب های داخلی رشته های مختلف، مناسب برای انجام پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت منابع انسانی و انجام پایان نامه دکتری مدیریت منابع انسانی و نوشتن پروپوزال اصلی و پروپوزال آماده  مدیریت مالی روش تحقیق ، توضیح مولفه های پرسشنامه و مقاله داخلی و خارجی و طرح های تحقیقاتی

قسمت هایی از پروپوزال:

۱- بیان مسأله:

در چارچوب الگوهاي رشد،عوامل متعددي براي تبيين علل رشد و اختلاف رشد كشورها معرفي شده ‌است. امروزه اقتصاددانان، سرمایه انسانی را به عنوان یک عامل تاثیرگذار بر رشد اقتصادی کشورها می‌دانند و در بسیاری از پژوهش‌های تجربی صورت گرفته چه در ایران و چه در سایر کشورها به تاثیر مثبت سرمایه انسانی بر رشد اقتصادی اشاره شده ‌است. در این تحقیق قصد داریم به اثر سرمایه انسانی با تاكيد بر آموزش در سطوح مختلف تحصیلی، بر رشد اقتصادی استان‌های ایران بپردازیم. از آنجایی که در مطالعات تجربی صورت گرفته درمورد سایر کشورها گاهی این اثر آموزش سرمایه انسانی مثبت و گاهی منفی برآورد شده ‌است و علت آن توسعه یافتگی یا عدم توسعه یافتگی کشورها و درنتیجه تفاوت در نیازمندی‌هایشان به سرمایه گذاری در سطوح مختلف تحصیلی بیان شده، لذا دراین تحقیق برآنیم که با توجه به ناهمگونی‌های اقتصادی، فرهنگی، جمعیتی وغیره که بین استان‌های کشورمان حاکم است و سبب تفاوت در توسعه یافتگی بین استان‌ها شده، به بررسی تاثیر آموزش سرمایه انسانی در استان‌های مختلف کشور بپردازیم.

 

……………………………

 

۲- اهمیت و ضرورت تحقیق:

اغلب مطالعات انجام شده در ایران که به رابطه بین آموزش و رشد اقتصادی پرداخته‌اند، به صورت کلی و بدون توجه به سطوح مختلف آموزشی بوده و یا رابطه بین آموزش عالی و رشد اقتصادی را مورد ملاحظه قرار داده‌اند. در حالی که نیروی‌کار را نمی‌توان به عنوان یک عامل همگن و متجانس قلمداد کرد، زیرا نیروی‌کار بر اساس آموزشی که دریافت می‌کند از کیفیت، مهارت و تخصص متفاوتی بهره‌مند می‌شود که آن را نسبت به نیروی‌کار دیگر متمایز می‌سازد و بنابراین کیفیت نیروی‌کار نسبت به میزان آموزشی که در مراحل مختلف زندگی دریافت کرده، بسیار متفاوت است.(Akguc,2019)

……………………………

 

۳- پیشینه تحقیق:

مطالعه ژنگ و ژانگ (۲۰۱۹):

زنگ و زانگ[۱] در مقاله ای تحت عنوان “ترکیب سرمایه انسانی و رشد اقتصادی”  به بررسی رابطه آموزش نیروی کار در سطوح مختلف تحصیلی و رشد استان های چین پرداخته اند. آن ها از داده های مربوط به ۳۱ استان چین از سال ۱۹۹۷ الی ۲۰۱۸ بهره برده اند. همچنین از میانگین سال های تحصیلی برای سنین بیش از ۶ سال، به عنوان معیاری برای سرمایه انسانی استفاده کرده و آن را با H نشان داده اند. بدین ترتیب موجودی سرمایه انسانی به صورت زیر می باشد:

که به ترتیب:

: تعداد نیروی کار با تحصیلات ابتدای

: تعداد نیروی کار با تحصیلات راهنمایی

: تعداد نیروی کار با تحصیلات دیپلم

: تعداد نیروی کار با تحصیلات عالی

در این مقاله، میانگین سال های تحصیلی به دو سطح متفاوت تحصیلی( قبل از تحصیلات عالی و پس از آن) تفکیک شده است:

(۳-۲)
(۳-۳)
به منظور پاسخگویی به این پرسش که، کدام سطح از آموزش برای رشد استانی کشور از اهمیت بیشتری برخوردار است؛ از متغیر جدیدی به نام ساختار سرمایه انسانی در این تحقیق استفاده شده است. ساختار سرمایه انسانی که شامل درصدی از سرمایه انسانی با تحصیلات عالی می باشد، به صورت زیر نمایش داده می شود:

(۳-۴)

و در پایان با استفاده از روش GMM به این نتایج دست یافته اند که؛ آموزش عالی نقش مهم تری از آموزش ابتدایی و راهنمایی در رشد اقتصادی چین دارد. همچنین، نقش ترکیب سرمایه انسانی بر رشد اقتصادی منطقه ای وابسته به سطح توسعه یافتگی استان های مختلف می باشد. استان های توسعه یافته تر از آموزش عالی سود بیشتری می برند در حالی که استان های کمتر توسعه یافته وابستگی بیشتری به آموزش ابتدایی و راهنمایی دارند.

 

……………………………

 

۴- اهداف تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۵- فرضيه‏هاي تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۶- سوالات تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۷- تعريف واژه‏ها و اصطلاحات فني و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی):

…………………………………….

…………………………………..

۸- بیان جنبه نوآوری تحقیق:

………………………….

…………………………….

۹- روش شناسی تحقیق:

الف: شرح كامل روش تحقیق بر حسب هدف، نوع داده ها و نحوه اجراء (شامل مواد، تجهيزات و استانداردهاي مورد استفاده در قالب مراحل اجرايي تحقيق به تفكيك):

………………………….

…………………………….

ب- متغيرهاي مورد بررسي در قالب یک مدل مفهومی و شرح چگونگی بررسی و اندازه گیری متغیرها:

…………………………………….

…………………………………..

ج – شرح کامل روش (ميداني، كتابخانه‏اي) و ابزار (مشاهده و آزمون، پرسشنامه، مصاحبه، فيش‏برداري و غيره) گردآوري داده‏ها :

…………………………………….

…………………………………..

د – جامعه آماري، روش نمونه‏گيري و حجم نمونه (در صورت وجود و امکان):

…………………………………….

…………………………………..

ر- روش نمونه گیری و حجم نمونه:

…………………………………….

…………………………………..

ز- ابزار تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

هـ – روش‌ها و ابزار تجزيه و تحليل داده‏ها:

…………………………………….

…………………………………..

منابع :

…………………………………….

…………………………………..

https://lszapi.com/: https://lszapi.com

انجام پایان نامه کارشناسی ارشد حسابداری، انجام پایان نامه دکتری، انجام رساله دکتری، نوشتن پروپوزال، انتخاب موضوع پایان نامه، پایان نامه مدیریت، انجام پایان نامه دکتری مدیریت، انجام رساله روانشناسی، انجام پروپوزال دکتری مدیریت، پروپوزال آماده حسابداری، پروپوزال آماده مدیریت مالی، پروپوزال آماده اقتصاد

 

[۱] . Zhang & Zhuang,2019

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

9 + 4 =

0