: آیین¬های حنابندان در بندرعبّاس

دانلود پروپوزال آماده: : آیین­های حنابندان در بندرعبّاس

 فرم پروپوزال پر شده و تکمیل شده نیمه رایگان کارشناسی ارشد و دکتری آماده برای انجام پایان نامه و درس روش تحقیق برای رشته های مختلف

هنر اسلامی

قسمت هایی از پروپوزال:

۱- بیان مسأله:

عدم شناخت و آگاهی از چیستی آیین­های سنتی، همواره یکی از معضلات موجود بر سر راه حفظ این آیین­های ارزشمند بوده‏است. در مورد آیین حنابندان نیز  این مورد صدق می­کند. به نظر می‏رسد توجه بیشتر به مقوله شناخت این­گونه آیین­ها می‏تواند هم در حفظ هویت و اصالت ایرانی و هم در حفظ سنت و فرهنگ خاصی که پدید‏آورنده این آیین­ها بوده‏اند، تأثیر به‏سزایی داشته‏ باشد. این تحقیق کیفی و توصیفی با عنوان «آیین­های حنابندان در بندرعباس»، سعی داشته به شناخت آیین­های حنابندان که پیوند اعتقادات و باورها، هنر و ادبیات و … است، به عنوان یکی از انواع این آیین­ها بپردازد. در این راستا، پس از معرفی حنا و تاریخچه استفاده از آن به عنوان عنصر اصلی آیین­های حنابندان و بررسی علت و پیشینه وجود این آیین­های مذهبی و نیمه مذهبی، بطور خاص به معرفی تفکرات رایج درباره حنا و مفاهیم زیبایی و سلامتی و کارکرد آیین­های سنتی حنابندان در اعیاد قربان، فطر، و تولد نوزادان، ازدواج و ایام محرم و معرفی نقوش و تکنیک­های کاربردی در حناریزی در شهربندرعبّاس از گذشته تا امروز پرداخته­می­شود.

انتخاب موردی شهر بندرعبّاس به دلیل وجود فرق متعدد سنّی و شیعه و قومیت­های مختلف بلوچ ، عرب­ و فارس و… است. این­گونه آیین­ها در بین مردم این ناحیه، با وجود آسیب­های ناشی از تغییر تفکرات و شیوه­های سنتی زندگی که دامن­گیر بسیاری از سنن اصیل گشته، همچنان پابرجامانده است.

هدف، بررسی و شناخت دلالت­ها و کارکردهای آیین­های حنابندان در شهر بندرعبّاس است، پژوهش‏های کتابخانه‏ای انجام‏گرفته در این تحقیق، نشان از حضور حنا و فرهنگ رایج حنابندان، در طول قرن‏های گذشته است، و طرح‏های حنا بر دست‏و‏پای شخصیت‏ها در نقاشی‏های ایرانی و اشعار سروده شده فارسی و گزارش سفرنامه نویسان در قرون گذشته شاهد محکمی بر این مدعا است؛ و به نظر می­رسد، استفاده از حنا علاوه بر ایران در میان ملل دیگر نیز از گذشته‏های دور رواج داشته‏است، و شواهد حاکی از برگزاری آیین­های حنابندان در تمدن­های دیگر نیز وجود دارد.

نتایج حاصل از پژوهش‏های میدانی که بررسی روند مراسم­های حنابندان و تصویربرداری از نمونه‏های نقوش رایج است، نشان از تاثیرگیری این رسوم هم از آیین­­های دوران باستان و هم آیین­های مذهبی شیعه، و ریشه­گیری این نقوش از نقش­های آیینی قبل از اسلام است. در چند دهه اخیر، استفاده از نقوش گل و گیاه معروف به نقوش هندی رایج شده، و نقوش اصیل گذشته رو به فراموشی می­رود. این امر اهمیت پرداختن به شناخت و ثبت طرح­های سنتی ایرانی را بیشتر روشن می­سازد.

 

 

……………………………

 

۲- اهمیت و ضرورت تحقیق:

 

 

……………………………

 

۳- پیشینه تحقیق:

 

 

……………………………

 

۴- اهداف تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۵- فرضيه ‏هاي تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۶- مدل تحقیق

…………………………

……………………………..

۷- سوالات تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۸- تعريف واژه‏ها و اصطلاحات فني و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی):

…………………………………….

…………………………………..

۹- بیان جنبه نوآوری تحقیق:

………………………….

…………………………….

۱۰- روش شناسی تحقیق:

الف: شرح كامل روش تحقیق بر حسب هدف، نوع داده ها و نحوه اجراء (شامل مواد، تجهيزات و استانداردهاي مورد استفاده در قالب مراحل اجرايي تحقيق به تفكيك):

………………………….

…………………………….

ب- متغيرهاي مورد بررسي در قالب یک مدل مفهومی و شرح چگونگی بررسی و اندازه گیری متغیرها:

…………………………………….

…………………………………..

ج – شرح کامل روش (ميداني، كتابخانه‏اي) و ابزار (مشاهده و آزمون، پرسشنامه، مصاحبه، فيش‏برداري و غيره) گردآوري داده‏ها :

…………………………………….

…………………………………..

د – جامعه آماري، روش نمونه‏گيري و حجم نمونه (در صورت وجود و امکان):

…………………………………….

…………………………………..

ر- روش نمونه گیری و حجم نمونه:

…………………………………….

…………………………………..

ز- ابزار تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

هـ – روش‌ها و ابزار تجزيه و تحليل داده‏ها:

…………………………………….

…………………………………..

منابع :

…………………………………….

…………………………………..

https://lszapi.com/: https://lszapi.com

دانلود نمونه پروپوزال تکمیل شده، پروژه پر شده، طرح پیشنهادیه آماده

 

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

10 − چهار =

0