آثار تحریم ها بر حق بر سلامتی در حقوق بین الملل

عنوان پروپوزال: آثار تحریم ها بر حق بر سلامتی در حقوق بین الملل

قسمت هایی از پروپوزال:

بیان مسأله:

حق بر سلامتی یکی از مهمترین حق های نسل دوم بوده ودر قلب مفاهیم مرتبط با آن قرار دارد . ای حق در حقوق بشر به رسمیت شناخته شده و ماده ای از میثاق دوم را نیز به خود اختصاص داده است .در بسیاری از اسناد از قبیل کنوانسیون رفع کلیه اشکال تبعیض علیه زنان و کنوانسیون حقوق افراد معلول نیز مورد حمایت واقع شده است . همچنین اسناد منطقه ای و قوانین اساسی کشور های مختلف نیز این حق را مورد شناسایی قرار داده اند……..

مرور منابع:

پرداختن به حق سلامتی در معنای ماده ۶ میثاق دوم مورد توجه نبوده و بررسی منابع انگلیسی و فارسی موجود نشان میدهد . . آثاری که حق سلامتی را به مثابه حقی بشری به تصویر بکشد به چشم نمی خورد و همچنین موضوع چالشهای حقوقی تحریم های شورای امنیت در بسیاری از کتابها و مقالات خارجی و بعضا فارسی سالها مورد بحث بوده است و میتوان ادعا کرد تاکنون مقاله ای که اختصاصا به بررسی منصفانه در گستره تحریم ها ی هدفمند شورای امنیت پرداخته باشد به زبان فارسی منتشر نشده است .

………..

فرضيه‏هاي تحقیق:

مساله سازش میان تعهدات کشورها و سازمانهای بین المللی در تضمین و اجرای حقوق بشر و بالتبع حق بر سلامتی  بعنوان یک حق اساسی  که از نخستین اسناد حقوق بشردر سطح بین المللی مورد حمایت و تضمین واقع شده است و مساله تحریم های اقتصادی که به اشکال مختلف یک جانبه و چند جانبه ودر قالب فصل هفتم منشور ملل متحد اعمال می گردد از مساله های بحث بر انگیزی است که بنظر میرسد با توجه به آثار نامطلوب این تحریم ها شورای امنیت و کشورها در وضع تحریم های بین المللی باید اصول بنیادین حقوق بشر را مورد توجه قرار دهند و علی الاصول تحریم ها نمی توانند مانع از بهره مندی انسانها از حقوق بنیادین آنها شود . این تحریم ها با مردم بعنوان یک ابزار برای رسیدن به هدف برخورد میکند و آنها را برای رسیدن به تغییر مطلوب اجتماعی یا سیاسی مورد استفاده قرار میدهد . این تحریمها ناقض قرارداد اجتماعی پایبندی به حقوق برابر و آزادی های برابر است و ازاین منظر تحریم ها نمیتوانند در آزمون اخلاقی قبول شوند.

………….

 

 

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

3 × چهار =

0