پرسشنامه مقیاس رهبری در ورزش (L.S.S) چلادوری و صالح (۱۹۷۸)

پرسشنامه مقیاس رهبری در ورزش (L.S.S) چلادوری و صالح (۱۹۷۸)

روایی و پایایی دارد

نحوه نمره دهی وکلید سوالات دارد.

چلادوری و صالح (۱۹۷۸) برای بررسی این موضوع که آیا تئوری‌های رهبری در موقعیتهای ورزشی قابل کاربرد هستند، مدل چند بعدی رهبری در ورزش را ابداع نمودند و بر اساس همین مدل برای بررسی و مطالعه رهبری در ورزش و ارتباط آن با سایر متغیرهای موجود در ورزش، پرسشنامه مقیاس رهبری در ورزش را تهیه کردند.

چلادوری و صالح سه کاربرد عمده از مقیاس رهبری در ورزش را مد نظر قرار دادند؛ اول بررسی اولویتهای رفتار رهبر (مربی) از دیدگاه ورزشکاران، دوم بررسی رفتار ادراک شده رهبر (مربی) توسط ورزشکاران و سوم بررسی ادراک رهبر (مربی) از رفتار خود. به این ترتیب سه نسخه از مقیاس رهبری در ورزش تهیه شد، که هر یک از اهداف سه گانه فوق را پوشش می‌دهد.

این پرسشنامه شامل ۴۰ سؤال می‌باشد. نمره‌ای که فرد از پاسخ دادن به سؤالات ۱، ۵، ۸، ۱۱، ۱۴، ۱۷، ۲۰، ۲۳،۲۶ ،۲۹ ، ۳۲، ۳۵، ۳۸این پرسشنامه بدست می‌آورد مربوط به رفتار آموزشی مربی؛ نمره‌ای که فرد از پاسخ دادن به سؤالات ۲، ۶، ۹، ۱۲، ۱۵، ۱۸، ۲۷، ۳۴، ۴۰ این پرسشنامه بدست می‌آورد مربوط به رفتار دموکراتیک؛ نمره‌ای که فرد از پاسخ دادن به سؤالات ۲۱، ۲۴، ۳۰، ۳۳، ۳۹ این پرسشنامه بدست می‌آورد مربوط به رفتار آمرانه؛ نمره‌ای که فرد از پاسخ دادن به سؤالات ۳، ۷، ۱۳، ۱۹، ۲۲، ۲۵، ۳۱، ۳۶ این پرسشنامه بدست می‌آورد مربوط به حمایت اجتماعی و نمره‌ای که فرد از پاسخ دادن به سؤالات ۴، ۱۰، ۱۶، ۲۸، ۳۷ این پرسشنامه بدست می‌آورد مربوط به رفتار بازخورد مثبت می‌باشد. این پرسشنامه در قالب مقیاس ۵ ارزشی لیکرت تنظیم شده است.

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

هفت + سیزده =

0