پرسشنامه قدرت ارتباطات بارتون جی ای ۲۰۰۶

نام پرسشنامه : پرسشنامه قدرت ارتباطات بارتون جی ای ۲۰۱۸

 روایی و پایایی: دارد

طریقه نمره دهی: دارد

منبع: دارد

توضیحات:

این پرسشنامه دارای ۲۰ سوال بوده و هدف آن ارزیابی وضعیت روابط اجتماعی افراد است. طیف پاسخگویی آن از نوع لیکرت بوده که امتیاز مربوط به هر گزینه در جدول زیر ارائه گردیده است:

گزینه هرگز کمی گاهی بیشتر اوقات همیشه
امتیاز ۱ ۲ ۳ ۴ ۵

برای بدست آوردن امتیاز کلی پرسشنامه، مجموع امتیازات همه سوالات را با هم جمع کنید.

**************************************************************************

نحوه تفسیر پرسشنامه

اگر امتیازتان ۱۰۰-۸۶ است (سطح ۶): شما مهارت های زیادی برای برقراری ارتباط دارید. آدم خوش بیانی هستید که با دیگران خیلی خوب همکاری می کنید. شخص نافذی هستید و مایلید دیگران را برای انجام کارها متقاعد کنید. خون گرم هستید و به سرعت با دیگران همدردی می کنید. ذهنی باز دارید و به راحتی دستپاچه نمی شوید. درواقع ممکن است دیگران اعتمادبه نفس شما را خودپسندی یا خونسردی بیش ازحد تعبیر کنند.

اگر امتیازتان ۸۵-۶۸ است (سطح ۵): شخص قاطع و خودداری هستید اما از کمک به دیگران لذت می برید. شما فرد مطمئن، قابل اعتماد و دلسوزی هستید و شخصیتی دوست داشتنی دارید. اگرچه به اندازه افراد سطح ۶، پرشور به نظر نمی رسید اما مقاوم هستید و می توان به شما اعتماد کرد. کمی ترس و دودلی درباره خود دارید که باعث می شود جدا از دیگران به نظر برسید و این ترس، نفوذتان را از شما می گیرد. پس لازم است که با خود کمی عادلانه تر رفتار کنید.

اگر امتیازتان ۶۷ ۴۸ است (سطح ۴): روابط عمومی تان بالاست و با دیگران خوب کنار می آیید اما لازم است بعضی از باورهای محدود خود را عوض کنید و شروع کنید به زندگی. در اهداف و عقایدتان دچار آشفتگی هستید زیرا نیاز دارید از ترس درباره زندگی و دیگران خلاص و برای مردم بیشتر ارزش قائل شوید. فرصت های زیادی را به علت نگرانی های بی موردی که شما را نسبت به دیگران شکاک و عیب جو می کند، از دست داده اید. مردم همانطور با شما رفتار می کنند که خود شما با خودتان. پس از همین حالا برای خود ارزش قائل شوید و اعتمادبه نفس بیشتری داشته باشید تا شاهد تغییر در عکس العمل دیگران و موفقیت خود باشید.

اگر امتیازتان ۴۷-۳۰ است (سطح ۳): شما کمی مهارت برای برقراری ارتباط با دیگران دارید که جای پیشرفت دارد زیرا اساسا به خودتان فکر می کنید. اغلب درباره اینکه چه هدفی دارید دچار سردرگمی می شوید زیرا اعتمادبه نفس پایین و نگرانی های زیادی درباره زندگی دارید. تعیین یک هدف مشخص را امری مشکل می دانید و به همین دلیل گزینه هایتان مدام در حال تغییر هستند که همین امر باعث می شود کمتر نتیجه بگیرید و حتی بیشتر احساس بی کفایتی و اضطراب داشته باشید. دیگر به خودتان انرژی منفی ندهید تا بتوانید برای خودتان به عنوان یک شخص مهم ارزش قائل شوید و درباره دیگران و نیازهایشان هم بیشتر فکر کنید.

اگر امتیازتان ۲۹-۱۵ است (سطح۲): در مواجهه با دیگران شخص خودبینی به نظر می رسید که برقراری ارتباط با افراد را کار دشواری می داند. شما دچار ترس و تردید هستید و ترجیح می دهید اول دیگران پیشقدم شوند زیرا از اینکه مرتکب خطا شوید، می ترسید اما این اشتباه ها به شما چیزهای جدیدی می آموزند و می توانند به رشدتان کمک کنند. اگر بخواهید به توانایی های بالقوه خود دست یابید و بر دیگران تأثیر بیشتری داشته باشید، خوب است بدانید که خیلی از کارها باید از روی مهارت های اجتماعی شما انجام شود.

اگر امتیازتان ۱۴-۰ است (سطح۱): شما شخص ترسویی هستید و احساس همدردی و دلسوزی کمی نسبت به دیگران دارید. این مساله به دلیل اعتمادبه نفس پایین شماست، اما زندگی واقعا اینقدرها هم بد نیست. مهارت های شما در زمینه برقراری ارتباط بسیار ضعیف است و یادگیری آنها به تمرین زیادی نیاز دارد. بهتر است برای بالابردن اعتمادبه نفس خود با یک روان شناس مشورت کنید.

قیمت: ۴۵۰۰ تومان

 

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

بیست − 16 =

0