حقوق بشری ملازم و پیوسته با حق فرد به شناسایی شخصیت حقوقی

متغیرها: حقوق بشری ملازم و پیوسته با حق فرد به شناسایی شخصیت حقوقی

توضیحات: ۲۸ صفحه فارسی (word) با منابع کامل

دانلود تحقیق آماده با رفرنس دهی کامل فارسی و انگلیسی و پانویس ها  که توسط اساتید همان رشته جمع آوری شده و از طریق مقاله های فارسی و ترجمه تخصصی متون مقاله انگلیسی و مقاله بیس پایان نامه با ترجمه آماده کتاب های خارجی و کتاب های داخلی رشته های مختلف تهیه شده و مناسب برای انجام و نوشتن پروپوزال و آماده کردن فصل دوم و انجام پایان نامه حقوق، توضیح مولفه های پرسشنامه و مقاله داخلی و خارجی و طرح های تحقیقاتی می باشد.

خلاصه ای از کار:

مبحث اول- حق کرامت انسانی

حقوق بنیادین انسان ها که رعایت آنها در همه حال و در هر مکان و زمان ضروری است بر اصل بنیادین کرامت ذاتی، زوال­ناپذیر و مطلق موجود بشری استوار است. بدین معنا که آن دسته از حقوق بشری که در اسناد بین­المللی حقوق بشر منعکس شده و در شمار حقوق اساسی و انتقال ناپذیر قرار دارند، بر کرامت انسانی مبتنی­اند و قوانین مبیّن حقوق بنیادین و زوال­ناپذیر انسان ها که در حقوق بشردوستانه درج شده­اند نیز بر…………

……………..

گفتار اول- شرح مفهوم حق کرامت انسانی

………………

گفتار دوم- جایگاه حق بر کرامت انسانی در اسناد و رویه های قضایی بین المللی

امروزه حق کرامت انسانی از چنان اهمیت و ارزشی در عرصه  بین المللی برخوردار گشته که در اغلب اسناد بین المللی از آن یاد شده است. بر این اساس در مقدمه اعلاميه جهانی حقوق بشر، شناسایی کرامت ذاتی تمامی اعضای خانوادۀ بشری به عنوان بنیان آزادی، عدالت و صلح در جهان یاد شده است، همچنین ماده یک این اعلامیه مقرر می دارد که، « تمام افراد بشر از لحاظ کرامت و حقوق، آزاد و برابر زاده می‌شوند…»[۱] در مقدمه ميثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی[۲] هم کرامت ذاتی بشر را به عنوان منشأ حقوق بشری[۳] دانسته و………………..

……………….

گفتار سوم- پیوند مابین حق کرامت انسانی با حق فرد به شناسایی شخصیت حقوقی

مقام انسان، کرامت انسانی و حیثیت و شرف انسان ها از موضوعاتی است که از دیرباز مورد توجه همه مکاتب و نحله های فکری و همچنین مجامع حقوقی داخلی و بین­المللی واقع شده است و در این راستا حق افراد به شخصیت حقوقی آنها که مستقیماً از کرامت انسانی آنان نشأت می گیرد، حق کرامت انسانی را در عرصه حقوقی واقعیت بخشیده و عملی می نماید.[۴] به عبارتی کرامت ذاتی انسان که، در پرتو عقلانیت و اراده آزاد انسانی به تمامی انسان ها عرضه شده است، منشأ حق افراد به شخصیت حقوقی آنها است.

………………..

مبحث دوم- حق برابری در مقابل قانون

………………..

گفتار اول شرح مفهوم حق بر برابری در مقابل قانون

……………..

بند اول- معنا و مفهوم حق بر برابری حقوقی

اینکه همه افراد باید در مقابل قانون برابر باشند، بدین معنا است که شما همان حقوقی را دارید که هر فرد دیگری دارای آن است. این بدین مفهوم نیست که از همه جهات انسان ها با هم یکسان هستند، یا باید از همه جهات با هم یکسان باشند. زیرا انسان ها با توانایی های یکسان آفریده نشده اند. لذا برابری در مقابل قانون به معنی یکسانی کامل[۵] نیست. در واقع برابری در مقابل قانون به این معنی است که حقوق قانونی شما به گونه ای برابر مورد احترام واقع شود و عادلانه به اجرا گذاشته شود[۶].

………………

بند دوم- معیار و ضابطه پذیرش رفتار متمایز

در خصوص اینکه برابری حقوقی مستلزم رفتاری یکسان و مشابه است، و رفتارهای حقوقی متفاوت ناقض برابری انسان ها هستند یا خیر؟ اختلاف نظر وجود دارد. در زمینه قواعد حقوقی بین المللی آنچه که اغلبِ معاهدات به آن تصریح نموده اند، برابری کامل افراد نزد قانون است. حال باید دید آیا اصولاً لحاظ کردن تفاوت های انسان ها در قوانین، به حق انسان ها نسبت به برابری در مقابل قانون خدشه وارد می­کند و با آن در تغایر است؟ یا آنچه از تفاوت ها در قواعد و قوانین حقوقی، خصوصاً احکام فقهی اسلامی مشاهده می شود، برابری انسان ها را نقض می­نماید؟

…………………..

گفتار دوم- جایگاه حق بر برابری در مقابل قانون در اسناد بین­المللی

…………….

بند اول- اسناد عام بین المللی

……………..

بند دوم- اسناد خاص بین المللی

………………

گفتار سوم- پیوند مابین حق بر شخصیت حقوقی و حق بر برابری حقوقی

……………….

مبحث سوم حق بر دادخواهی

…………………

گفتار اول- مفهوم حق بر دادخواهی

………………

گفتار دوم- جایگاه حق بر دادخواهی افراد در اسناد و رویه های قضایی بین المللی

………………..

گفتار سوم- پیوند مابین حق بر دادخواهی با حق فرد به شناسایی  شخصیت حقوقی

……………….

فهرست منابع

۱-منابع فارسی

الف – کتب

 

  1. ا. شبث ، ویلیام ، مقدمه ای بر دیوان کیفری بین المللی، مترجم:سید باقر میر عباسی و حمید الهوئی نظری، انتشارات جنگل، تهران، ۱۳۸۴٫
  2. ارسطو، سیاست، ترجمه: حمید عنایت، تهران، شرکت سهامی کتابهای جیبی،۱۳۵۴٫
  3. اشتری، بهناز ، قاچاق زنان بردگی معاصر، تهران، نشر میزان، ۱۳۹۰ .

……………………….

……………………..

………………………

 

 

 

https://lszapi.com/: https://lszapi.com

 

[۱] -Article 1:  “All human beings are born free and equal in dignity and rights…”.

[۲] International Covenant on Civil and Political Rights (ICCPR).

[۳] -Recognizing that these rights derive from the inherent dignity of the human person

[۴]Willem-Jan van der Wolf, S. de Haardt,  op.cit , p. 21.

[۵] – Total sameness .

[۶] – David Bishop , The Wheel of Ideals, Lulu.com , 2018 , p. 125.

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

17 + 11 =

0