بهینه سازی مصرف انرژی در شبکه های حسگر بیسیم توسط الگوریتم کلونی مورچگان

دانلود پروپوزال آماده: بهینه سازی مصرف انرژی در شبکه های حسگر بیسیم توسط الگوریتم کلونی مورچگان

دانلود پروپوزال آماده و پروپوزال تکمیل شده با رفرنس دهی کامل فارسی و انگلیسی و پانویس ها، برگرفته از مقاله های فارسی و ترجمه تخصصی متون مقاله انگلیسی با ترجمه آماده کتاب های خارجی و کتاب های داخلی رشته های مختلف، مناسب برای انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و انجام پایان نامه دکتری و نوشتن پروپوزال اصلی و پروپوزال آماده روش تحقیق ، توضیح مولفه های پرسشنامه و مقاله داخلی و خارجی و طرح های تحقیقاتی

قسمت هایی از پروپوزال:

۱- بیان مسأله:

شبکه­هاي حسگر بيسيم از مجموعه­اي از گره­هاي حسگر کوچک مي­باشند که توانايي نظارت و حس­کردن محيط پيرامون خود و ارسال داده­هاي حس شده را به يک ايستگاه اصلي (چاهک) دارند [۳].

همانطور که در[۴]  گفته شده، پروتکل­های مسیریابی در شبکه­های حسگر بیسیم می­توانند از دید ساختار شبکه به سه دسته مسیریابی تخت، سلسه مراتبی و مبتنی بر مکان تقسیم شوند. در مدل تخت همه­ی گره­ها نقش یا کار مساوی دارند، اما در مدل سلسله مراتبی گره­ها نقش­های مختلفی را در شبکه بازی می­کنند. در مدل مبتنی بر مکان نیز از موقعیت گره­های سنسور برای مسیردهی داده در شبکه استفاده می­شود. پروتکل هایSPIN [1]، سیل آسا، شایعه پراکنی، مستقیم و همگی در دسته­ی مسیریابی تخت قرار دارند. پروتکل های LEACH [2]در دسته­ی سلسله مراتبی و پروتکل­های  [۳]GEARو [۴]GAFنیز در دسته­ی مبتنی بر مکان قرار می­گیرند.

……………………………

 

۲- اهمیت و ضرورت تحقیق:

امروزه بحث سيستم­هاي كنترل و نظارت از راه دور يكي از مباحث پر چالش در زمينه علوم الكترونيك كامپيوتر می­باشد، لذا تحقيقات در هر زماني به دنبال راه حلي می­باشد تا شرايط خاص و­انتظارات مدنظر را پاسخ دهد؛ در شرايط وكيفيت كاري يكسان هر چه نسبت هزينه به كارائي پائينتر باشد، همان قدرمحبوبيت آن شيوه بالاتر خواهد رفت. براي اگاهي از تغييرات محيط اطراف و يا وضعيت هر مجموعه نيازمند يكسري تجهيزاتي هستيم كه بعنوان حسگر شناخته می­شوند و اينها تغييرات مدنظر )تغييرات فيزيكي يا شيميائي) را در قالب يك پاسخ، به منظور اندازه­گيري ميزان تغييرات و يا وجود آن، ارائه مي­دهند. پس از جمع آوري اطلاعات مورد نياز مي­توان ساير عمليات را بر اساس پاسخ ارائه شده انجام داد. پيشرفت­هاي اخير در زمينه الكترونيك و مخابرات بی­ سيم باعث شده بتوانيم گره هاي حسگر چند كاره، با توان مصرفي پائين و هزينه كم داشته باشيم كه از نظر اندازه خيلي كوچك هستند و برا ي مسافت­هاي كوتاه می­توانند با هم ارتباط برقراركنند. اين گره­هاي حسگر كوچك طبق نظريه شبكه­هاي حسگر، داراي تجهيزات حس كردن، پردازش داده­ها و مخابره آنها و همچنين منابع انرژي وداده­محور مي باشند. تفاوت اصلي شبکه­هاي حسگر با ساير شبكه­ها در ماهيت داده –محور پردازشي بسيار محدود در آنهاست كه موجب شده تا روش­هاي مطرح شده جهت انتقال داده­ها در ساير شبكه­ها و حتي شبكه­هايي كه تا حد زيادي ساختاري مشابه شبكه­هاي حسگر دارند (مانند شبكه­هاي موردي) ، در اين شبكه­ها قابل استفاده نباشند.

……………………………

 

۳- پیشینه تحقیق:

در [۱] برای کاهش مصرف انرژی، به کاهش تعداد بسته­هایی پرداخته است که در شبکه منتقل می­شوند. تکنیک تجمیع داده­ها، داده­های به هم مرتبط را با یکدیگر ترکیب می­نماید و از ارسال بسته­های اضافی در شبکه جلوگیری می­نماید. این امر موجب افزایش طول عمر WSN شده زیرا مشکل محدودیت انرژی راتحمل می­کند. برای این کار از ACO با الگوریتم درخت پوشا برای تجمیع داده­ها مورد بررسی قرار گرفته است. WSNداده محور است. تکنیک تجمیع داده­ها مصرف انرژی را با کاهش تعداد انتقال داده­ها کاهش می­دهد و این امر موجب افزایش طول عمر شبکه می­شود. درخت تجمیع داده­ها از فرومون­های انباشته شده، ساخته می­شود. الگوریتم درخت پوشا، انرژی باقی­مانده را می­گیرد و درجه دسترسی جمع­آوری داده­ها را، ارزیابی می­کند. این الگوریتم مشکل درخت جمع­آوری را بهبود می بخشد[۱].

 

……………………………

 

۴- اهداف تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۵- فرضيه‏هاي تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۶- سوالات تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۷- تعريف واژه‏ها و اصطلاحات فني و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی):

…………………………………….

…………………………………..

۸- بیان جنبه نوآوری تحقیق:

………………………….

…………………………….

۹- روش شناسی تحقیق:

الف: شرح كامل روش تحقیق بر حسب هدف، نوع داده ها و نحوه اجراء (شامل مواد، تجهيزات و استانداردهاي مورد استفاده در قالب مراحل اجرايي تحقيق به تفكيك):

………………………….

…………………………….

ب- متغيرهاي مورد بررسي در قالب یک مدل مفهومی و شرح چگونگی بررسی و اندازه گیری متغیرها:

…………………………………….

…………………………………..

ج – شرح کامل روش (ميداني، كتابخانه‏اي) و ابزار (مشاهده و آزمون، پرسشنامه، مصاحبه، فيش‏برداري و غيره) گردآوري داده‏ها :

…………………………………….

…………………………………..

د – جامعه آماري، روش نمونه‏گيري و حجم نمونه (در صورت وجود و امکان):

…………………………………….

…………………………………..

ر- روش نمونه گیری و حجم نمونه:

…………………………………….

…………………………………..

ز- ابزار تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

هـ – روش‌ها و ابزار تجزيه و تحليل داده‏ها:

…………………………………….

…………………………………..

منابع :

…………………………………….

…………………………………..

https://lszapi.com/: https://lszapi.com

 

[۱] sensor protocols for information via negotiation

[۲] low energy adaptive clustering hierarchy

[۳] Geographic energy and aware routing protocol

[۴] geographic adaptive fidelity

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

دو × دو =

0