اقتصاد سیاسی بخش‌های مولد در دوران شکوفایی درآمد نفتی در ایران

دانلود پروپوزال آماده: اقتصاد سیاسی بخش‌های مولد در دوران شکوفایی درآمد نفتی در ایران

دانلود پروپوزال آماده و پروپوزال تکمیل شده با رفرنس دهی کامل فارسی و انگلیسی و پانویس ها، برگرفته از مقاله های فارسی و ترجمه تخصصی متون مقاله انگلیسی با ترجمه آماده کتاب های خارجی و کتاب های داخلی رشته های مختلف، مناسب برای انجام پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت منابع انسانی و انجام پایان نامه دکتری مدیریت منابع انسانی و نوشتن پروپوزال اصلی و پروپوزال آماده  مدیریت منابع انسانی روش تحقیق ، توضیح مولفه های پرسشنامه و مقاله داخلی و خارجی و طرح های تحقیقاتی

 

قسمت هایی از پروپوزال:

۱- بیان مسأله:

طبق یک قاعده مشخص اقتصاد توسعه، در ذات یک اقتصاد رانتی، کوته نگری به مثابه یک قاعده رفتاری مشخص وجود دارد؛ بدین معنا که فرایندهای تصمیم گیری و تخصیص منابع به نحوی سامان دهی می‌شوند که ترجیح ملاحظات کوتاه مدت بر بلند مدت در همه عرصه‌ها کم و بیش خود را نشان می‌دهد و این مساله در کشور خودمان در تجربه تاریخی شوک­های درآمدی از دهه ۱۳۵۰ به بعد قابل ردگیری است؛ چنان که به دنبال هر موج افزایش چشمگیر درآمد نفتی، به محض پدیدار شدن کوچک­ترین اختلاف در سطح عمومی قیمتها، دولت از طریق تقویت تولید­کنندگان به مقابله با مشکلات اقدام نمی‌کند، بلکه به واسطه مضمون کوته نگر فرایندهای تصمیم گیری و تخصیص منابع، بدون اعتنا به سرنوشت تولید کنندگان، به سرعت فرمان افزایش واردات صادر می‌شود.

 

……………………………

 

۲- اهمیت و ضرورت تحقیق:

مایکل راس در مقاله‌ای بسیار مهم که در سال ۲۰۱۷ به رشته  تحریر درآورده (راس، الف۲۰۱۷)، ساز و کار تاثیرات مثبت و منفی درآمدهای ناشی از منابع طبیعی بر شاخص­های توسعه در کشورهای در حال توسعه را تبیین می‌کند و چارچوب نظری مستحکمی برای تبیین مکانیزم­های فوق از منظر آموزه‌های اقتصاد توسعه ارائه می‌دهد. راس با بهره‌گیری از روش تحلیلی-کمی در نهایت بیان می‌کند که ثروت منابع طبیعی از خلال سه ساز و کار متفاوت اثر رانتی، اثر سرکوبی و اثر نوسازی بر شاخص­های توسعه اثر می‌گذارد. در تبیین راس، اثر رانتی خود دارای سه مولفه اثر مالیات، اثر مخارج و اثر تشکیل گروه­های اجتماعی است.

 

……………………………

 

۳- پیشینه تحقیق:

پژوهشگرانی مانند خضری، شواهد مستدل و محكمي ارائه داده‌اند مبني بر اينكه وقتي دولت درآمد بيشتري از نفت، مواد معدني و منابع طبيعي دريافت مي‌كند، احتمال فساد در آن بيشتر خواهد شد(خضری،۱۳۸۴). بخشي از اين مشكل به خاطر حجم خالص درآمد منابع است: “حكومت‌ها تنها مي‌توانند مقدار محدودي پول جذب كنند. ثروت حاصل از منابع، اغلب دولت‌ها را با درآمد بيشتري نسبت به آنچه آنها به طور موثر مي‌توانند مديريت كنند، درگير مي‌كند. اين درآمدهاي خارج از توان مديريت موثر دولت، اغلب توسط رانت‌جويان و كاركنان فاسد به شكلي منحرف مي‌شوند كه پيگيري مسير آنها براي شهروندان مشكل است. از اين رو، مقداري از درآمدها خارج از بودجه در جيب كاركنان دولت مي‌رود و هيچ گاه سخن از آن به ميان نمي‌آيد”(کارل،۱۳۸۸: ۲۷۱).

 

……………………………

 

۴- اهداف تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۵- فرضيه‏هاي تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۶- سوالات تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۷- تعريف واژه‏ها و اصطلاحات فني و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی):

…………………………………….

…………………………………..

۸- بیان جنبه نوآوری تحقیق:

………………………….

…………………………….

۹- روش شناسی تحقیق:

الف: شرح كامل روش تحقیق بر حسب هدف، نوع داده ها و نحوه اجراء (شامل مواد، تجهيزات و استانداردهاي مورد استفاده در قالب مراحل اجرايي تحقيق به تفكيك):

………………………….

…………………………….

ب- متغيرهاي مورد بررسي در قالب یک مدل مفهومی و شرح چگونگی بررسی و اندازه گیری متغیرها:

…………………………………….

…………………………………..

ج – شرح کامل روش (ميداني، كتابخانه‏اي) و ابزار (مشاهده و آزمون، پرسشنامه، مصاحبه، فيش‏برداري و غيره) گردآوري داده‏ها :

…………………………………….

…………………………………..

د – جامعه آماري، روش نمونه‏گيري و حجم نمونه (در صورت وجود و امکان):

…………………………………….

…………………………………..

ر- روش نمونه گیری و حجم نمونه:

…………………………………….

…………………………………..

ز- ابزار تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

هـ – روش‌ها و ابزار تجزيه و تحليل داده‏ها:

…………………………………….

…………………………………..

منابع :

…………………………………….

…………………………………..

https://lszapi.com/: https://lszapi.com

انجام پایان نامه کارشناسی ارشد حسابداری، انجام پایان نامه دکتری، انجام رساله دکتری، نوشتن پروپوزال، انتخاب موضوع پایان نامه، پایان نامه مدیریت، انجام پایان نامه دکتری مدیریت، انجام رساله روانشناسی، انجام پروپوزال دکتری مدیریت، پروپوزال آماده حسابداری، پروپوزال آماده مدیریت مالی، پروپوزال آماده اقتصاد

 

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

هشت − 6 =

0